петак, 5. јун 2015.

„Хуманизам и ренесанса“ 




Час на коме је требало указати на основне карактеристике раздобља хуманизма и ренесансе протекао је прилично лоше. Доминантна метода на часу била је монолошка метода са врло мало дијалошких секвенци. Иако је у питању час на коме ученике треба упознати са неким новим раздобљем, требало је паралелама са средњовековном књижевношћу која је тек обрађена (и њима позната) подстицати активност ученика. Оваквим приступом ученици су остали потпуно пасивни и врло мало активно учествовали у обради саме наставне јединице.



 Генерализација је постојала на часу, а на табли су биле исписане кључне одлике овог раздобља у књижевности. За домаћи задатак ученици су добили да уоче сличности и разлике између средњовековног раздобља и раздобља хуманизма и ренесансе. Сâм домаћи задатак има смисла и оправдања, али, као што смо раније и споменули, требало је на тим паралелама првенствено инсистирати на самом часу.



Линк за композицију ренесансног композитора Ђованија Габријелија: https://www.youtube.com/watch?v=iOEg4qn5n7Y

 „Урош и Мрњавчевићи“



Структура часа обраде епске песме није била уважена ни на овом часу те се тако десило да питање о утисцима које је песма побудила код ученика дође у завршном делу часа. Сâм приступ песми, без обзира на наведен недостатак, не може се окарактерисати као лош, мада треба признати да је етичка димензија песме била пренаглашена и сувише пажње посвећено је повезивању са животним искуством, што је утицало да се уметнички квалитети песме пренебрегну током анализе или обраде у сразмерно мањој мери него што би требало.
Дакле, у обради песме Урош и Мрњавчевићи превише пажње усмерено је на истраживање идејног и етичког слоја у песми, који збиља јесте значајан и занимљив, но пошто битно нарушава проучавање осталих чинилаца књижевног дела, нужно се поставља питање његове оправданости. Дијалошка метода била је доминантна и спроведена је сасвим пристојно, али се и на овом часу појавио проблем са предугим инсистирањем да ученици изговоре баш реч на којој наставница инсистира. Синтеза обрађене песме извршена је, док је домаћи задатак изостао.


Нема коментара:

Постави коментар