петак, 5. јун 2015.

Часови слушани 19. 3. 2015.



„Глаголски облици за означавање времена“ 




Час „Глаголски облици за означавање времена“ био је час обнављања и утврђивања. Почео је уводном мотивацијом, али је она прилично лоше била изведена. Наставница, притом, није користила лингвометодички текст, већ је наводила издвојене примере који илуструју одређене језичке појаве. Писање свих примера на табли трајало је дуго (неекономичност) те је било боље поделити лингвометодичке предлошке ученицима како се време не би губило. Записивање примера условило је да табла буде претрпана примерима и, самим тим, нерационално искоришћена. Ученици су затим подељени у групе, а њихов задатак био је представљање одређеног глаголског облика. Наизглед не тако лоша идеја, зар не? Међутим, због раније споменуте неекономичности, нису све групе одржале излагање на тему коју су добиле, а представљање глаголских облика свело се на ишчитавање реченица из Граматике. Наравно, јасно је да је индивидуално ангажовање ученика било готово занемарљиво. 

„Императив“ 



На овом часу примењене су иновативне наставне методе, инсистирало се на групном раду, док су ученици показали висок степен активности и учешћа у раду на часу. Уз то, инсистирано је на развијању ученичке креативности, што је један од кључних квалитета савремене наставе. Треба похвалити приступ наставника при обради императива који се граничи са констрастивним, јер је наставница инсистирала на разликама између дијалекта и стандардног језика. Наставница је користила лингвометодички предложак, а дијалог са ученицима био је крајње продуктиван. Ученици су затим подељени у групе, а њихови задаци требало је да покажу различите могућности употребе императива (прагматички аспект). Табла је била знатно боље искоришћена, а наставница се послужила илустрацијом (сликом круне која указује на императора) како би ученицима помогла да запамте императив. Час је имао и генерализацију, а домаћи задатак био је врло инспиративан – ученици су као задатак добили да послушају неку популарну песму и у њој издвоје облике императива. 


Линк за популарну песму „Додирни ми колена“ групе Зана, која обилује императивима: https://www.youtube.com/watch?v=hxHmWtqIAjM

Нема коментара:

Постави коментар