субота, 6. јун 2015.

Закључци



Приликом опсервације часова које су држали ментори кључни проблеми били су скраћени часови, који су трајали по 30 минута. Скраћени часови били су вишеструко непогодни и по ученике и по наставнике те је стога неке вредносне судове о опсервираним часовима врло тешко извести.  Но, и поред свих тешкоћа у погледу недостатка времена, поједине наставне јединице обрађене су сасвим добро, пре свих мислим на „Императив“ и „Бонтон“.
На основу опсервираних часова, закључујемо да су часови у основној школи били знатно занимљивији и успелији, подстицали су ученике на креативност и инвентивност. Притом, не желимо да негирамо квалитете наставе у средњој школи, али је очигледно да је настава у средњој школи у великој мери заснована на дијалошкој или монолошкој методи те да је присуство иновативних метода (истраживачке, проблемске, игровне) врло ретко, док је доминантни облик рада фронтални.
Током опсервације имали  смо прилику да уочимо добре и лоше поступке у настави, док смо  се приликом држања часова трудили  да у што већој мери применимо поступке које савремена методика наставе српског језика и књижевности сматра сврсисходним и испоштујемо кључна начела на којима треба да почива настава овог предмета. Рад са колегама у групи био је јако конструктиван и занимљив, а нарочито њихова несебична подршка, мишљења и сугестије, које су имале корективну улогу током нашег  хоспитовања.

Менторке које су водиле процес хоспитовања пружале су нам подршку и упућивале савете како бисмо побољшали своју наставу и отклонили недостатке. На крају, можемо рећи да су нам  опсервирани и држани часови у огромној мери користили. Свакако је држање часова било неупоредиво значајније у том погледу, јер је за нас представљало ново искуство, током којег смо  били у улози наставника, а не у улози ученика као у претходном делу нашег школовања.
Свим држаним часовима, наравно, нисмо  подједнако задовољни. Далеко смо задовољнији одржаним часовима који се тичу језика, а мање смо задовољни часовима из књижевности. Искрено се надамо и верујемо у успешнији рад у настави књижевности и отклањање недостатака које сада уочавамо. Иако се надамо да ћемо се у наставку нашег  професионалног усавршавања бавити понајвише научним радом, имамо изразиту жељу да овладамо методичком теоријом и праксом.

Нема коментара:

Постави коментар